Leeuwarden
03 april 2019

Een mooi project verdient veel aandacht van het publiek, maar hoe zorg je ervoor dat je culturele initiatief in de schijnwerpers komt te staan? En welke soort communicatie past het beste bij jouw project en het verwachte publiek?
Tijdens de workshop leggen we de belangrijkste communicatiemiddelen onder de loep. Is er verschil in het schrijven van een persbericht of een Facebookbericht? Is het nog zinvol om te adverteren of een poster te maken? Kun je de hele publiciteit via social media doen?
De praktijk wijst uit dat goed beeldmateriaal erg belangrijk is, maar waar vind je dat en wat wordt er eigenlijk onder 'goed beeldmateriaal' verstaan? Ook kijken we naar de begroting voor de PR; een onmisbaar onderdeel van de planning van een cultureel project.
Na deze workshop kun je zelf een gefundeerde en misschien wel een verrassende keuze maken over hoe je de PR gaat aanpakken voor een cultureel project.

Docent: Koen Haringa
Koen stond onder andere aan de wieg van Welcome to The Village. Hij is een ondernemend en creatief type. In de fases van het ontwikkelen, aanzwengelen en aanjagen voelt hij zich het best. Hij schopt graag tegen vastgeroeste kaders aan. Koen wordt vaak gevraagd om communicatie-advies te geven aan culturele organisaties en voor het maken van debat-, kunst- of muziekprogramma's.

Praktische informatie
 

Datum: Woensdag 3 april 2019
Tijd: Start workshop 19.30 tot 22.00 uur (inloop 19.00)
Locatie: Keunstwurk, Wissesdwinger 1, 8911 ER Leeuwarden
Kosten: € 30,- per persoon (te voldoen met iDEAL)
Taal: De cursus is Nederlandstalig
Aanmelden: kan tot 27 maart 2019
 

Toelating

Na het lezen van bovenstaande nog steeds geinteresseerd? Meld je dan nu aan voor de workshop.
 

Inschrijfformulier